“Το Φάντασμα στο Κέλυφος” είναι ένα από το πιο γνωστά και αγαπητά manga και anime, που πρόσφατα ξαναγυρίστηκε από τους Αμερικάνους σε ταινία με ανθρώπους (δεν ξέρω πως να την χαρακτηρίσω διαφορετικά), με την Scarlett Johanson να κατέχει τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Αυτή ήταν και η πρώτη μου επαφή μαζί του. Ξεκινώντας με αυτό θα πω πως το remake (αν μπορούμε να του πούμε έτσι, μιας και είναι μεταφορά manga. Βέβαια δεν γνωρίζω την ομοιότητα των δυο εκδοχών με την κοινή πηγή έμπνευσής τους.) δεν ήταν άθλιο όπως φανατικοί του anime υποστήριζαν, αλλά η απογοήτευση που θα είχε κανείς αν περίμενε μια πανομοιότυπη μεταφορά ήταν αναμενόμενη, γιατί το αρχικό anime είναι πολύ πιο απλό. Και όταν λέω απλό δεν εννοώ πως είναι μια ταινία που δεν χρειάζεται ιδιαίτερη προσήλωση, τουναντίον, είναι εύκολα δυσνόητη σε όσους δεν της δώσουν προσοχή από την αρχή ή δεν γνωρίζουν απολύτως τίποτα για αυτήν πριν την προβολή, αλλά η διάρκειά της είναι γύρω στο 80λεπτο και η πλοκή δεν πλατειάζει ούτε κατευθύνεται σε πολλά μονοπάτια (τουλάχιστον όχι σε όσα πάει το φετινό remake).

Η ταινία μαζί με τις υπόλοιπες της σειράς που γυρίστηκαν έπειτα παίρνουν μέρος σε ένα όχι και πολύ μακρινό μέλλον στο οποίο ρομπότ και άνθρωποι, οι οποίοι πολλές φορές έχουν και εκείνοι ρομποτικά μέλη καλύτερα απ’ τα δικά τους, συνυπάρχουν. Η ψυχή τους λέγεται “φάντασμα” και μπορούν να βάλλουν “φάντασμα” ακόμα και σε ένα ρομπότ. Σε αυτό τον κόσμο η παραβίαση του “φαντάσματος” είναι εφικτή από χάκερς, αλλάζοντας τις πληροφορίες και τις αναμνήσεις των ανθρώπων ή ρομπότ. Έναν τέτοιο χάκερ, ψάχνει με τους συνεργάτες της και η αστυνομικός Motoko που είναι και εκείνη ρομπότ. Όσο απλά και αν φαίνονται τα πράγματα, δεν είναι. Λόγω ορολογίας και μικρής διάρκειας της ταινίας, μέσα στην οποία δεν χωράν πολλές επεξηγήσεις, το anime γίνεται αρκετά περίπλοκο, όσο και αν φαινομενικά δεν είναι. Η αλήθεια είναι πως δεν πηγαίνει στα “βάθη” που επιθυμούσα (όπως να σχολιάσει ξεκάθαρα τα αρνητικά στοιχεία-που είναι πολλά- μιας κοινωνίας που η παραβίαση της μνήμης και η μεταφορά ψυχών σε πλασμένα από ανθρώπους αντικείμενα είναι εφικτή). Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως η ταινία είναι κακή, τεχνικά είναι μάλλον (διότι δεν πρέπει να ξεχνάμε την δουλειά του μεγάλου Miyazaki) το αρτιότερο κινούμενο σχέδιο που έχω δει. Εξαιρετικά λεπτομερής η φωτογραφία (το animation ήταν μια άκρως πετυχημένη μίξη χειροποίητου animation με CGI), τόσο στην απεικόνιση του Hong Kong όσο και στα γυμνά σώματα των ρομπότ, η οποία μάλλον είναι και το ατού της.

“Το Φάντασμα στο Κέλυφος” ήταν καλό- πολύ καλό μάλλον-  αλλά δυστυχώς το βρήκα κάπως υπερεκτιμημένο. Μάλλον αυτό που έλειπε ήταν ένα μισάωρο ακόμα, για να καταλάβουμε κι εμείς που δεν διαβάσαμε το manga τους “κανόνες” αυτού το φουτουριστικού κόσμου και να καταφέρουμε να διεισδύσουμε πιο βαθιά σε αυτόν. Ωστόσο αξίζει.

Fun Fact: Το μέλλον που προβάλλεται στο anime δεν είναι και τόσο μακρινό, απλά 12 χρονάκια από σήμερα…μιλάμε για έτος 2029. Επίσης η ταινία υπήρξε κύρια πηγή έμπνευσης για το “Matrix”.

Καλύτερη σκηνή: Η κλασική σκηνή που η Motoko πέφτει από την οροφή γυμνή, ενώ σιγά-σιγά γίνεται αόρατη.

Τι μας έμεινε: Οι δρόμοι του Hong Kong στην ταινία είναι πανομοιότυποι με τους πραγματικούς (όχι ότι έχω πάει Hong Kong) σε σημείο που νόμιζα πως έβλεπα Wong Kar-Wai σε κάποια στιγμή.

Τι μας χάλασε: Η μικρή διάρκεια που δεν ήταν αρκετή για μια πλήρη εξερεύνηση ενός τόσο ενδιαφέροντος φουτουριστικού κόσμου, όχι τραγικά διαφορετικού από τον δικό μας. Μου φαίνεται πως η θέαση είναι πιο “εύκολη” σε κάποιον που έχει διαβάσει το manga.

Ατάκα Award: “There’s nothing sadder than a puppet without a ghost, especially the kind with red blood running through them.”

Περίσταση για να το δεις: Αν θες να δεις ένα animation με υπέροχη φωτογραφία, χωρίς πριγκίπισσες και χιονάνθρωπους να τραγουδάνε κάθε 10 λεπτά (αυτό ήταν σπόντα για το “Frozen” για όσους δεν το ‘πιασαν).

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s